Organiserat kaos och hallon

Dags för uppdatering! Jag har funderat lite och ska kanske göra en slags nulägesrapport där jag går igenom vad som har gjorts fram tills nu på huset (vilket inte är mycket). Men den kommer senare i veckan.
 
Vad har vi gjort de första dagarna på vår semester?
Jag har bland annat panikplockat hallon som en galning. Vårt kära hallonland är helt galet, det är så mycket hallon där nu att jag inte hinner plocka alla innan de ramlar i backen. Om någon läser detta och vill ha hallon är det bara att komma till dammvägen.
 

Första skörden såg ut så här
 
Några av hallonen blev till sylt idag.. har inte provsmakat än. Någon som vill ha en burk?
 
 
Karl har kämpat med att få ut den gamla pannan ur huset, idag kom den iväg till skroten. Han har även byggt upp en byggställning till garaget som snart ska få nytt tak (förhoppningsvis).. Efter att pannan kommit ut blev det lite omorganisation i källaren, och vi har nu fått lite bättre organiserat kaos. PUST. Men det blir nog bra tillslut, man får försöka se det positivt.
 
Klinker har vi köpt till källaren nu med det blev dessa från k-rauta, ett par tusenlappar fattigare och vi är nöjda!
 
Nu stämplar jag ut för dagen. Kram på er
 
 


Kommentarer
Maja

Skicka lite hallon på posten är du snäll! Puss

2013-07-19 @ 00:01:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dammvagen.blogg.se

En renoveringsresa från första spadtaget

RSS 2.0